Icke godkänd dotter

Pappa/moffa ringde och väckte mig och Aili vid nio tiden. Han skulle och ta bort stygn säger han. Jag fattade ingenting. Pappa berättade att han ramlat från en stege för 1 ½ vecka sedan och slagit upp ett 7 cm stort sår i skallen. Det hade blödigt utav bara fan och ambulansen hade tillkallat ambulandhelikopter. Han har legat inne på karolinska ett dygn. Hur kunde jag inte veta det här? Jo för pappa försökte ringa mig för 1 ½ vecka sedan. Jag var visst upptagen med något, sa att jag skulle ringa tillbaka. Men det blev aldrig av. Så här i efterhand när jag vet vad han tänkte berätta så var nog det jag höll på med för stunden vääldigt oviktigt i jämförelse. Känner mig genomrutten som inte ens kunde lyssna i några minuter på vad han hade att säga. Även om man inte har tid att prata just då och gör som jag och säger att man ska ringa tillbaka. GÖR DET DÅ!
Idag fick jag en påminnelse om att man ska lyssna på andra och att en liten fråga som "Hur mår du?", faktiskt gör skillnad och visar att man faktiskt bryr sig!
Aili och jag har varit på lång promp och hon sover ute på balkongen nu. Igår rensade jag i förrådet och hittade en söt stickad overall som jag haft när jag var liten. Den passade perfekt åt Aili nu. Minns inte vem mamma sa som stickat den?!
Min guldklimp i min gamla overall

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hur lång är hon? Tycker hon ser väldigt lång ut hihi =)

2011-11-07 @ 13:24:28
URL: http://jeanettefallstrom.blogg.se/
Postat av: em

å nej! vilken ångest situation. Men det är dessa tillfällen som gör en till en bättre människa, du hädan efter kommer du nog alltid ta dig tid och fråga vad det handlar om :) ses snart

2011-11-07 @ 13:44:25
URL: http://denivit.blogg.se/
Postat av: Emilia

Skrev in din gissning på datum också :-) ja håller helt med dig, dock tror jag ändå att de är en grabb, men man vet aldrig!



Trist de där med din pappa :-(

2011-11-07 @ 16:25:32
Postat av: Ampan

L har inte fått tag i honom ännu. Men jag hoppas han får tag i honom idag. Det kommer bli perfekt ifall att allt går som vi har tänkte det! :-) Fin bild på pigan! Det är inte alltid så lätt när man har fullt upp med pigan och vardagen, dessutom lider av amningshjärna. (Vilket jag fortfarande skyller på att jag har). Det var tur att det gick bra med din pappa! :-)

2011-11-09 @ 09:34:16
URL: http://ampans.blogg.se/
Postat av: Ampan

L fick tag på herrn igår. Så han ska dit nästa vecka :-)

2011-11-10 @ 15:51:14
URL: http://ampans.blogg.se/
Postat av: Laura

Drömde en skitläskig dröm inatt. Var ute på äventyr med en vän, i något konstigt land. Plötsligt är du där och bara ger mig Aili och springer iväg. Jag, Aili och vännen reser och ser världen. Vi hamnar tillslut i någon slags knipa, strid, eller bara tumult, minns inte. Och så pratar Aili! Hon hade en vuxen människas röst, och inget barnsligt fanns i den. Minns inte vad hon sade, men jag minns att jag var ledsen över att hon aldrig fick vara barn. Tur att jag inte drömmer sanndrömmar. ;)

2011-11-10 @ 17:20:23
URL: http://bronsfisk.blogspot.se
Postat av: Emma

Tack :D Vi måste ta å ses här någon dag när vi är i byn, eller om ni kommer till lule :P

2011-11-11 @ 11:26:34
URL: http://emmnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0