Kaunisvaara, "det vackra berget"

Sitter i Kaunisvaara hos mamma. Erkki och jag har just bastat, det blir nog att sova natten här. Det kändes inte lockande att sätta sig i en kall bil och köra ääända till Pajala.

Imorgon finns det en sak jag ska göra och det är att gå och köpa Harry P´s senaste film. För hör och häpna jag har inte sett den ännu. Sen har även Breaking Dawn haft premiär. Vilket betyder att jag ska ta mig till Luleå och titta på den med Emelie, det börjar som bli tradition att se den tillsammans med henne.

Ola har varit på besök idag, han har visat hur jag ska sticka en stenmarksmössa, en sådan där riktigt fin med renar på, får väll se hur det går. Det blev även kaffesörplande och prat.

Laura sitter och sjunger sånger åt Aili, hon lyssnar intensivt. Hicka har hon också. Erik sitter och läser om Pajalas historia och försöker (varför vet jag inte) lära mig också.. Blev väldigt sömnig nu så jag går och lägger mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0