Kladdkakornas konung

Jag är så förbannat less på kylan! ca -30 hela tiden! Det känns som att det aldrig kommer att bli sommar. Aili och jag gömmer oss mest hela dagarna, det är för kallt för att promenera och att börja sopa och värma bilen ids jag helt enkelt inte.
När kylan kom så flydde vi till Kaunisvaara och mammas öppna spis. Det är så mysigt hemma hos mamma med värme och mys. Systeryster Laura har ett projekt i skolan då hon ska laga mat åt ett gäng så hon ville prova på oss. Det blev vegetarisk lasange. Helt klart godkänd! Sen satte hon mig att göra en kladdkaka till efterrätt och den blev inte alls lika god som Lauras. Hon är kladdkakornas kung!
Kladdkakornas konung

Idag är det fredag och det betyder att det är två dagar kvar tills Erik kommer hem. Den här veckan har känts jääätte lång!
Nästa vecka blir det förhoppningsvis en tripp till IKEA. Listan blir bara längre och längre på saker som jag behöver. Men mest av allt vill jag köpa sängborden till vårt sovrum.
Ola och mamma har hållt mig och Aili sällskap idag, Ola lagade mat och sen har vi bara suttit och babblat en massa. Bland annat om stickning. Ola är en hejjare på att sticka stenmarksmössor! Funderar på att göra en åt mig själv snart, dom är ju så fina! Han har varit i Canada i två månader så man har en hel del att prata ikapp. Den galningen tänker flytta dit! Så jag gissar på att min sambo kommer vilja fara dit och köra skoter i Whistler, jag ska självklart med!

Kommentarer
Postat av: Laila

Det blev direkt tristare utan dig o Aili....

2012-02-03 @ 21:06:57
Postat av: Laila

2012-02-03 @ 21:07:59
Postat av: Laila

Det blev direkt tristare utan er.....

2012-02-03 @ 21:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0