Vi gör vad vi vill, andra vad dom kan

Idag, den 20/2 2012 fyller min mamma 50 år. Vi har firat henne under helgen som gått. Men idag blir det nog att fortsätta att fira henne. Jag tänkte berätta om min mamma idag.
Min mamma är fantastisk. Hon är en stark kvinna med båda fötterna stadigt på jorden. Hon har mycket jävlaranamma och det finns nog ingenting hon inte klarar av. Hon har jobbat som lärare på högstadiet i Pajala i ca tjugo år. Men förra sommaren bestämmde hon sig för att göra någonting eget. Kaunisvaara service kom till och nu jobbar hon med sitt eget företag blandat med skolan. När det gäller mamma så är ingenting omöjligt. Hon får liv i alla sina tankar och visioner. (Nu väntar jag bara på att hon ska spika ihop sin egen pergola). Hon är inte den som frågar efter hjälp, utan fixar det själv. Och fixar hon det inte själv så gör hon det ändå... Kan verka tjurskalligt men mest är det beundransvärt.
Hon är fyrbarnsmamma och har uppfostrat mig och mina syskon på egenhand. Nog har det varit kämpigt många gånger men det är ingenting hon inte klarat av. Idag är hon även en fantastisk mormor till vår lilla Aili.
Min mamma är inte bara min mamma utan även min bästa vän.
Nu har jag fått skryta lite om min mamma.
Vårt motto är: Vi gör vad vi vill, andra vad dom kan



Kommentarer
Postat av: Martina

Laila är stenhård, de har jag alltid tyckt! Grattis Laila å lycka till med allt ditt i fortsättningen! :D

2012-02-21 @ 11:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0