Luleå tur och retur

Idag blev det efter väldigt lite sömn uppstigning kl 04.30. Min syster skulle på teater provspelning i Luleå och jag har lovat att eskortera henne dit.
Planen var att vi skulle lämna Pajala 05.30 och vara i Luleå 8.00 så jag kunde köra lungt och ha marginal om något skulle hända. 05.20 kommer Laura på att hon glömt sitt manus i Kaunisvaara (5 mils omväg). Vi slänger oss ut genom dörren och kör som blådårar till Kaunis. Laura rusar och hämtar sitt manus som var i mammas bil och i all hets så ramlar hon och river upp sina jeans. Hon rusar för att hämta nya byxor. Vi sätter oss i bilen och kör mot Luleå. Vid det laget var vi 30-40 min sen.
Jag körde på och vi han fram till 08.00. Det gick kanske lite fort men vi kom fram i tid. Jag eskorterar Laura till salen dom skulle träffas i och lämnar henne där. 1 min senare fick jag ett sms av henne att det var nästa vecka provspelningen var. Så vi har åkt Pajala-Luleå på helt fel dag!
Knasigt tycker jag och oj vad vi skrattat. Laura var så förbannad på sig själv så det räckte för oss båda. Hälsade på mina gammla frisörlärare när vi ändå var i Gymnasiebyn.
Vi bestämde oss för att bli kvar i Luleå över dagen ändå. Laura åkte till en vän och jag knallade på stan, hälsade på på gammla jobbet, åt lunch med underbara Marie och träffade Emelie. Det var en riktigt skön dag.
Köpte bara ett par jeans idag, har mest kollat och funderat. Ska tillbaka till Luleå på lördag så då blir det att köpa mer.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha så de kan gå :-)

2012-03-22 @ 19:18:11
Postat av: Jeanette

Fin bild på dig! :)

2012-03-22 @ 20:08:45
Postat av: Em

Haha, synd att man råkade vara bitterfittan själv :) kul att ses i alla fall

2012-03-22 @ 22:34:17
Postat av: Hanna

Emilia: Ja ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.



Jeanette: Tack vad snällt :)



Emelie: det är alltid kul att träffa dig, även om du är en bitterfitta ibland. Men nästa gång är det kanske min tur att sura av mig :)

2012-03-23 @ 11:42:09
URL: http://hhrs.blogg.se/
Postat av: Johanna

SNYGG HANNA!:D

2012-04-13 @ 20:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0