Jag har en cykel, en cykel som är blank.

Idag kom min cykel. Började så stort att skruva ihop diverse delar på den, men det gick åt skogen. Ibland är man en jävla tjej som inte har några muskler eller tålamod. Händerna var röda och jag blev argare och argare. Så jag ringde svärfar som kom och hjälpte mig, det tog ett bra tag för honom att få ihop cykeln och barncykelstolen. Tänka sig vilket tålamod! Hade jag gjort det själv så hade cykelstolen mest troligt brunnit upp. Förbannar dåliga beskrivningar! Men nu har gumman och jag en cykel och imorgon blir det en jungfrurunda med faster Emelie.
Har haft en sång på huvudet som vi sjöng när jag gick i ettan.
Jag har en cykel, en cykel som är blank.
Kanske du också har, en cykel som är blank.
Om alla hade en cykel som jag,
skulle det bli renare i luften,
daram, i luften daram...



Aili mekar cykel med faffa, testar cykelstol, busar i skötbordet med faster
och är underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0