Äta själv

Aili är nu i en ålder när hon utvecklas massor. Hon lär sig något nytt varje dag. Nya ord kommer, hon hittar på nya saker och förstår så mycket mer än vad jag tror. Det hon helst vill göra hela dagarna är att dansa. Helst ska mamma också dansa med henne, tur att jag får träna på movsen lite! Hon börjar bli en stor tjej nu. För ett år sen var hon ju bara ett litet knytte, ja tiden går fort! 
Idag fick hon äta yoghurt själv. Jag satt med trasan i högsta hugg och tänkte att vi får nog ta ett bad efteråt. Men det gick riktigt bra, lite grisande förstås men hon var otroligt duktig. Maten brukar hon plocka i själv men yoghurt och gröten har vi inte vågat/orkat låta henne äta själv. Nångång ska vara den första.
 
 
Insåg idag att tiden hemma med Aili börjar ta slut. Om ca 10 veckor börjar hon på dagis och jag börjar jobba. Det känns hur konstigt som helst att jag inte kommer vara hemma med henne så länge till. Men det ska bli skönt att börja jobba igen. Och Aili kommer nog trivas bra på dagis. 

Kommentarer
Postat av: Pappa Erik

Hoff, så fort tiden går. Snart smäller det bara till så har vi barnbarn å sitter hemma på Åkerbärsstigen å är pensionärer :P nää nu vill jag verkligen hem till er!!

2012-10-14 @ 21:18:27
Postat av: Anonym

Men hon är ju det smartaste och duktigaste barnbarnet jag har. Strax fixar hon lunchen själv ska du se ;.)
Kramar

2012-10-14 @ 21:26:01
Postat av: Em

Va?! är det redan dags för dagis? Och var ska du jobba någonstans? Men vad duktig hon är förresten :)

2012-10-15 @ 06:05:04
URL: http://denivit.blogg.se
Postat av: Emma

Vars börjar du jobba? :)

2012-10-21 @ 15:18:20
URL: http://emmnie.blogg.se
Postat av: Emilia

Tack för dina kommentarer :)
De gjorde mig lite lättare men kan ändå
inte låta bli och tänka alla hemskheter som kan hända
men jag tror att när man väl blir själv i den sittsen så kommer
man nog tänka annorlunda.
Men jag är en sådan person som tänker alltid de värsta
och jag tycker de är jobbigt men sen när man väl varit med om något man tänkt de värsta om och märkt att de inte var så farligt, så släppte det och man kunde gå vidare.
Och jag är ju sån som googlar upp saker och läser vad andra skrivit eller läser på vårdsidor och då får man ju en massa tankar i skallen. Men de är alltid skönt att få höra av någon som fått barn och har lite erfarenhet av de

2012-10-21 @ 17:40:39
URL: http://byfonen.blogg.se/
Postat av: anneli

Ojoj. Lilla söta duktiga tjej! Ja hon utvecklas otroligt nu och det är så roligt att följa det!

2012-10-21 @ 22:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0